Humphrey Bogart w trakcie kręcenia filmu musiał nosić buty na platformie, aby wydać się wyższym zarówno od Bacall jak i od Vickers.
Nina Foch kandydowała do roli Carmen Sternwood.
W scenie, w której Lauren Bacall i Marlowe wchodzą z powrotem do domu Arthura Gwynna Geigera, kiedy Marlowe podchodzi do biurka, można dostrzec cień kamery na lampie.
Eddie Mars został postrzelony kilka razy zanim osunął się na ziemię, jednak na jego ubraniu i ciele nie widać śladów krwi.
Po tym, jak Marlowe odwozi Vivian Sternwood z domu Eddiego Marsa, widzimy na drzwiach jego mieszkania numer 206. Jednak w kolejnej scenie, rozgrywającej się pod tymi drzwiami, nie ma na nich numeru.
Kiedy Art Huck ucieka przed Marlowem i przeskakuje przez poręcz na swoim ganku, jeden ze szczebli jest wygięty. Jednak w kolejnym ujęciu, kiedy Marlowe mówi do Vivian Sternwood: "Będziemy musieli wziąć jego wóz", wszystkie szczeble są proste.
Kiedy Marlowe oddaje ostrzegawczy strzał i Art Huck ucieka, Marlowe patrzy za nim. Jednak jego oczy podążają w złym kierunku.
Kiedy Eddie Mars pada pod drzwiami Geigera, widzimy, że są one podziurawione przez kule. W następnej scenie, kiedy Marlowe kopie w te drzwi, układ dziur po kulach jest inny.
Marlowe strzela kilka razy do Hucka i Canina, ale jeśli przyjrzeć się jego magazynkowi można dostrzec, że jest pusty.
Kiedy Eddie Mars spotyka się z Marlowem na końcu filmu, w domu Geigera pyta: "No i co zamierzasz z tym zrobić?" i opada na kanapę. W następnym ujęciu jego ułożenie na kanapie jest zupełnie inne.
Kiedy Art Huck i Lash Canino wysiadają z samochodu, za szybą są zatknięte trzy świstki papieru. W ujęciu, w którym Marlowe i Vivian zabierają ten samochód, za szybą są tylko dwa świstki.
Kiedy Mona Mars wychodzi z pokoju i Marlowe rozmawia z Vivian, papieros w jego ustach pojawia się i znika między ujęciami.
Kiedy Marlowe siedzi na kanapie i mówi do Vivian Sternwood: "Wyjmij mi to z ust" (chodzi o papierosa), jego twarz jest cała mokra, ponieważ Pat Clark oblała go wodą. Jednak w kolejnym ujęciu, kiedy Vivian Sternwood wyjmuje mu papierosa z ust, jego twarz jest prawie sucha.
Kiedy Marlowe siedzi związany na kanapie i rozmawia z Vivian Sternwood, jego kapelusz zmienia wielokrotnie swoje położenie między ujęciami.
Usta Lasha Canino nie poruszają się, kiedy wypowiada kwestię: "Dlaczego miałby zapłacić", zanim zabija Harry'ego Jonesa.
Kiedy Lash Canino zabija Harry'ego Jonesa, gasi w pokoju światło. Jednak kiedy Marlowe wchodzi do pokoju, w którym leży ciało Jonesa, światło jest zapalone.
Kiedy widzimy Marlowe'a siedzącego w swoim biurze w trakcie rozmowy z Harrym Jonesem, możemy dostrzec, że krzesło, na którym siedzi, zmienia swoją pozycję między ujęciami.
Kiedy Marlowe wchodzi do garażu Arta Hucka i Lash Canino mówi: "Czy masz czas, żeby naprawić jego oponę", można dostrzec, że rzeczy za jego plecami zmieniają swoje ułożenie między ujęciami.
Kiedy Marlowe wychodzi z mieszkania Eddie'ego Marsa, na parkingu stoją różne samochody. W kolejnym ujęciu są to jednak już inne auta.
Kiedy Carmen rozmawia z Marlowem w jego mieszkaniu, lampa zmienia swoje ułożenie między ujęciami.
W trakcie gry w ruletkę, kiedy Eddie Mars rozmawia z Vivian, kobieta siedząca po prawej stronie Eddiego obstawia swoje żetony na 30. Jednak w kolejnym ujęciu, kiedy krupier prosi o zabranie swoich żetonów ze stołu, żaden z nich nie leży na numerze 30.
Po pobiciu Marlowe'a przez dwóch opryszków, Harry Jones pomaga mu wstać i obejmuje go lewą ręką. W kolejnym ujęciu trzyma go już jedynie za rękę.
W jednej ze scen hostessa stoi przy drzwiach do pokoju Eddiego Marsa. W następnym ujęciu, kiedy wchodzi Marlowe, opiera się ona o framugę drzwi.
W scenie w barze, gdy Marlowe mówi do opryszków Marsa: "Tak, pani Rutledge chce mnie widzieć", dźwięk nie pokrywa się z ruchem jego ust.
Kiedy Marlowe stoi naprzeciwko biurka Berniego Ohla i inspektor prosi go, żeby zostawił sprawę Sternwooda, lampa na biurku inspektora jest ustawiona pod kątem 45 stopni. W kolejnym ujęciu kąt ustawienia lampy w stosunku do biurka jest inny.
Kiedy Marlowe wraca do domu po wizycie u Eddiego Marsa, Carmen czeka na niego w jego mieszkaniu. Po tym jak Marlowe wypowiada kwestię: "Come on Carmen, come on", dziewczyna rzuca się na niego, chwyta go obiema rękami i gryzie. W następnym jednak ujęciu trzyma go tylko lewą ręką.
Kiedy Marlowe wchodzi do mieszkania Eddiego Marsa, Vivian i parę innych osób śpiewa. Dźwięk nie jest jednak zsynchronizowany z obrazem.
Kiedy Marlowe wchodzi do night clubu Eddiego Marsa, można dostrzec odbijający się w szybie po prawej stronie drzwi studyjny reflektor.
Kiedy Marlowe pyta: "Czy jest pan Mars? Czeka na mnie", hostessa ma jedną rękę pod ladą. W następnym ujęciu jednak trzyma obie ręce na ladzie.
Kiedy Marlowe odwiedza Eddiego Marsa, lokaj otwiera mu drzwi prawą ręką, a lewą trzyma za plecami. W kolejnym ujęciu jest odwrotnie.
Marlowe znajduje martwe od dwóch dni ciało Geigera. Jednak, jeśli przyjrzeć się dokładniej, ciało oddycha.
Marlowe dzwoniąc z domu Geigera mówi do Berniego Ohla: "Przyjedź na 7244 Laverne Terrace". Tymczasem na skrzynce pocztowej Geigera, którą widać w poprzednich ujęciach, widnieje adres 460 Laverne Terrace.
Carol Lundgren naciska na dzwonek i Joe Brody wchodzi trzymając papierosa w prawej ręce. W następnym ujęciu trzyma go w lewej ręce.
W jednej ze scen Marlowe mówi do Vivian "Nie kłóć się z mężczyzną, rób, co karze" i Vivian siada na brzegu kanapy. W następnym ujęciu siedzi na środku kanapy.
W jednej ze scen Marlowe wchodzi do mieszkania i Joe Brody mierzy do niego z pistoletu. Marlowe unosi ręce do góry, w jednej trzyma broń, a w drugiej dymiącego papierosa. W następnym ujęciu papieros nie dymi.
W scenie bójki między Marlowem i Lundgrenem można wyraźnie dostrzec, że ciosy są markowane.
Kiedy Eddie Mars mówi do Marlowe'a: "Masz jakieś pomysły żołnierzu?", Marlowe zaciąga się papierosem i wypuszcza z ust spory obłok dymu. W następnym ujęciu w pomieszczeniu nie ma wcale dymu.
Po tym jak Carmen wychodzi z domu Geigera, chusteczka w kieszeni marynarki Eddiego Marsa jest ledwie widoczna. W następnym ujęciu jest w pełni wyeksponowana.
Kiedy Carmen wychodzi z domu Geigera, na jej plecach widać cień kamery.
Kiedy Marlowe karze kierowcy jechać za wózkiem z pudełkami, są one inaczej poukładane w kolejnych ujęciach.
Marlowe i Carmen Sternwood spotykają się z Eddiem Marsem w domu Arthura Gwynna Geigera i słyszymy, że Mars mówi do Marlowe'a: "Your story didn't sound quite right". A tak naprawdę aktor wypowiedział kwestię: "Your story sounds wrong".
Kiedy Marlowe rozmawia z Vivian siedzącą na jego biurku, ułożenie jej nóg zmienia się pomiędzy ujęciami.
Kiedy Marlowe i Vivian wchodzą do biura Marlowe'a, telefon na jego biurku jest zwrócony do tyłu biura. W następnym ujęciu jest zwrócony do drzwi.
Marlowe nie zamknął na klucz drzwi biura, kiedy wszedł tam z Vivian. Jednak kiedy Vivian chce wyjść z biura, drzwi są zamknięte na klucz.
Kiedy Marlowe wychodzi z domu Geigera, przed drzwiami nie stoi żaden samochód. W następnym ujęciu przed drzwiami stoi samochód.
Kiedy w biurze Marlowe'a Vivian mówi: "Zostawiłam Carmen śpiącą, kiedy wychodziłam", ma ręce na udach. W kolejnym ujęciu lewą rękę ma na kolanie.
Kiedy pierwszy raz widzimy Carmen w samochodzie Marlowe'a, mozna dostrzec, że patrzy w stronę drzwi pasażera. W następnym ujęciu, kiedy widzimy ją w lusterku samochodu, jej twarz jest zwrócona w stronę Marlowe'a.
Kiedy Marlowe rzuca Carmen na łóżko, można dostrzec, że ułożenie lampy stojącej przy łóżku zmienia się między ujęciami.
Kiedy Marlowe pierwszy raz spotyka generała Sternwooda, popielniczka leży na środku stołu. W kolejnych ujęciach zmienia swoje położenie.
Kiedy za drugim razem (innego dnia) Marlowe wchodzi do magazynu Geigera, samochody przed magazynem są te same, co w trakcie jego poprzedniej wizyty.
Kiedy Marlowe kładzie Carmen na sofie w domu Geigera, na oparciu sofy leży płaszcz. W kolejnym ujęciu płaszcz znika.
Kiedy Mona Mars oblewa twarz Marlowe'a wodą, na poduszce na kanapie zostaje ślad po wodzie. W kolejnym ujęciu śladu nie ma.
Kiedy Marlowe siedzi związany w pokoju Arta Hucka i mówi do Vivian: "On powybija mi zęby...", węzeł na jego rękach zmienia swój układ między ujęciami.
Vivian wyciąga z kieszeni Marlowe'a chusteczkę, by zetrzeć mu z twarzy wodę, którą oblała go Mona Mars. Marlowe wypowiada kwestię: "Never mind, Angel, the water feels good". Vivian wkłada mu chusteczkę z powrotem do kieszeni. W kolejnym ujęciu chusteczka znika. Pojawia się w następnym ujęciu.
Ułożenie ciała Harry'ego Jonesa zmienia się między ujęciami.
W pierwszej scenie filmu przed drzwiami Sternwooda, kiedy Marlowe naciska na dzwonek, widać tam tylko jedną wizytówkę. W innej scenie filmu, kiedy Marlowe odwozi Carmen, na drzwiach są dwie wizytówki.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w studio w Burbank (Kalifornia, USA).
Podobno kiedy reżyser Howard Hawks zapytał pisarza Raymonda Chandlera, jak wyjaśnić liczne podstępy, zdrady, zapętlenia akcji i niespodzianki w jego książce, pisarz udzielił uczciwej - i sławnej - odpowiedzi: "Nie mam pojęcia".
Film powstał w latach ucisku cenzury, część obscenicznych scen typowych dla kina dla dorosłych zostało odrzuconych ze względu na młodsza publikę.
Raymond Chandler przyznał, że Martha Vickers dała taki popis aktorstwa grając Carmen Sternwood, iż kompletnie przyćmiła Lauren Bacall. Z tego też powodu rola Vickers poważnie wypadła z filmu przy montażu.
Szef studia Warner Bros Jack L. Warner zdecydowany powtórzyć sukces "Mieć i nie mieć", przyznał Howardowi Hawksowi 50 tys. dolarów na zakup praw do "Wielkiego snu". Hawks nabył prawa do ekranizacji za 5 tys., a resztę schował do kieszeni.
Film kręcono od 10 października 1944 do 12 stycznia 1945 roku.